Na czym zarabiać program partnerski czy sieć affiliacyjna?

Decydując się na promowanie produktów w internecie, warto zadać sobie pytanie co będzie dla nas korzystniejsze: czy współpraca z siecią afiliacyjną skupiającą w sobie wiele programów partnerskich, czy też może zapisanie się do programu partnerskiego konkretnego reklamodawcy bezpośrednio z poziomu jego witryny internetowej? A może… jedno i drugie?

Zarówno współpraca w ramach sieci, jak i bezpośrednio w ramach programów dostępnych na serwisach WWW konkretnych reklamodawców, mają swoje wady jak i zalety. Aby znaleźć optymalne rozwiązanie, warto przyjrzeć się atutom, które posiadają oba z tych służących do zarabiania w internecie rozwiązań.

Co wybrać sieć czy program?

Główne zalety przystąpienia do programu partnerskiego bezpośrednio na WWW reklamodawcy:

  • zarobiona przez Ciebie prowizja może być wyższa, gdyż nie korzystasz z pomocy pośrednictwa sieci afiliacyjnej
  • droga, którą docierają do Ciebie zarobione dzięki reklamowaniu produktów jest krótsza, również ze względu na brak pośrednictwa
  • niektóre interesujące Cię produkty – np. książki z wydawnictwa konkretnej firmy – można promować wyłącznie poprzez program partnerski na stronie producenta/reklamodawcy – w tym przypadku np. wydawcy czy księgarni internetowej

Główne zalety przystąpienia do sieci afiliacyjnych:

  • przystępując do jednej sieci masz automatycznie dostęp do wielu programów partnerskich, należących do różnych reklamodawców
  • korzystając naraz z wielu programów w ramach jednej sieci obowiązuje Cię jeden uproszczony wspólny system rozliczeniowy
  • wiele renomowanych sieci afiliacyjnych udostępniać Ci będzie ciekawe narzędzia do analizowania danych o Twojej witrynie – jak np. narzędzie śledzenia ruchu użytkowników
  • będziesz mógł promować produkty, które są niedostępne w ramach bezpośredniej umowy między Tobą a potencjalnym reklamodawcą (np. wiele banków prowadzi programy partnerskie wyłącznie w ramach sieci afiliacyjnych)

 

Dzięki przeanalizowaniu powyższych informacji, na pewno łatwiej będzie podjąć decyzję i rozstrzygnąć dylemat: sieć afiliacyjna czy program partnerski. Pewne jest jednak, że jeżeli ktoś chce potraktować promowanie produktów jako dobry sposób na zarabianie przez internet, to dobrze jest korzystać zarówno z programów partnerskich w ramach sieci afiliacyjnych, jak i tych pochodzących bezpośrednio od samych reklamodawców.