Jak pisać dobre teksty na bloga a co ważne skuteczne

Aby urzeczywistnić swój cel, jakim jest zarabianie w internecie w domu poprzez programy partnerskie, nie wystarczy ograniczyć się wyłącznie do założenia własnej strony internetowej czy umieszczenia na niej produktów znalezionych w jakiejś sieci afiliacyjnej. Ci, którzy tak właśnie myślą, bardzo się mylą..

Zarabianie przez internet dzięki promowaniu produktów czy usług w sieci wiąże się z pewną podstawową zasadą. To znaczy – jeśli chcemy, by się udało, musimy nauczyć się skutecznie zachęcać i przekonywać internautów do produktów/usług, jakie promujemy.

Tu nieocenioną okazuje się umiejętność pisania pięknych, perswazyjnych tekstów. Niestety, nie każdy z nas urodził się z takim darem, jakim natura obdarowała Mickiewicza, Sienkiewicza lub Lema. Czy to w jakiś sposób dyskredytuje nas przy chęci prowadzenia własnej strony www służącej do reklamowania produktów, np. poprzez sieci afiliacyjne? Zdecydowanie nie.

 

Tworzymy dobre teksty

Należy pamiętać, że pisanie to nie tylko talent i natchnienie do tworzenia poematów, ale także rzemiosło, którego można się najzwyczajniej w świecie nauczyć. Dotyczy to zarówno mów powitalnych, tekstów wygłaszanych do wygłaszania przy prezentacjach, pięknych listów dziękczynnych, czy też właśnie skutecznych tekstów handlowych i marketingowych.

Zwłaszcza w chwilach zwątpienia we własną moc twórczą pamiętajmy o tym, że osoby, które zarabianie w internecie przez programy partnerskie traktują jako sprawdzony sposób na regularny zarobek, to wcale nie poeci ani aspirujący laureaci w konkursie o literacką Nagrodę Nobla.

 

Jak pisać skuteczne teksty na blogu

Poniżej kilka wskazówek, o których warto pamiętać, jeżeli chcemy pisać interesujące, przykuwające uwagę internautów teksty.

Pamiętaj, aby:

  • wymyślić przykuwający uwagę nagłówek,
  • stworzyć unikalne, wartościowe dla adresatów Twojej strony treści,
  • dobrać reklamy, które będą tematycznie korespondować z napisanym przez Ciebie tekstem i uzupełniać go (np. zakładając, że zdecydowałeś się reklamować poprzez program partnerski sprzęty kuchenne z jakiegoś sklepu internetowego – napisz wartościowy artykuł o tym czym różnią się od siebie deski do krojenia drewniane od bambusowych, a także jakie są główne wady i zalety korzystania z obu rodzajów produktów, a w samym artykule umieść linki prowadzące do strony, na której można dostać jedne i drugie. Twoi czytelnicy, którzy zdecydują się na dokonanie określonego zakupu, będą Ci wdzięczni za to, że nie muszą szukać drogi dotarcia do tych produktów, bo zrobiłeś to już za nich),
    podawać wyłącznie prawdziwe i rzetelne informacje,
  • pisać językiem korzyści, czyli mówiąc w skrócie: eksponować nie tyle zalety konkretnych produktów, ile korzyści jakie wynikają z jego zakupu i użytkowania (przykład: zaletą będzie prawo do odesłania produktu w przeciągu 14 dni od zakupu, a korzyścią możliwość zakupu danej rzeczy „w ciemno” online bez ryzyka, że jeżeli nam się nie spodoba, będziemy skazani na jego użytkowanie lub schowanie na strychu),
    zachęcać do działania, czyli w slangu marketingowym tzw. „call to action” (możesz to robić na wiele sposobów, np. zachęcać do kliknięcia w link, zapraszać do zapoznania się z ofertą, sugerować samodzielne wypróbowanie danego produktu itp.).

Bardzo dobre efekty (przekładające się oczywiście na wymierny zysk finansowy) można osiągnąć jeżeli w unikalnych treściach, które zamieścimy na naszym blogu, załączymy również tzw. tekstowe linki sponsorowane. Wg badań internautów, są one bardziej skutecznym narzędziem zachęcającym do kliknięcia w daną reklamę, niż popularne linki graficzne (np. kolorowe bannery z boku lub u góry witryny).