Co to CPC, CPL, CPS czy CPA? Czyli modele rozliczeniowe w Programach Partnerskich

Modeli rozliczeń w programach partnerskich jest całkiem sporo i każdy znajdzie dla siebie model który mu najbardziej odpowiada.

Ale trzeba pamiętać jedno! Nie istnieje coś takiego jak idealny model rozliczeniowy, dlatego programy partnerskie często oferują kilka możliwości. Decydując się na zarabianie w internecie w ten sposób, sam będziesz mógł zdecydować, który Tobie najbardziej odpowiada…

 

Oto najbardziej znane i polecane sposoby rozliczania w PP:

CPC (Cost Per Click) – dosłownie: „koszt za kliknięcie”. Otrzymujesz wynagrodzenie za każdego unikalnego użytkownika, którego przekierujesz (np. poprzez kliknięcie w baner) na stronę reklamodawcy.

CPL (Cost Per Lead) – to tak zwany koszt za zainteresowanie produktem. Otrzymujesz prowizję od każdego unikalnego użytkownika, którego przekierujesz do strony reklamodawcy i wzbudzisz do aktywnego zainteresowania produktem, np. wypełnienia formularza, czy zarejestrowania na jego witrynie.

CPS (Cost Per Sale) – „koszt za sprzedaż”, czyli mówiąc inaczej: jeśli użytkownik przekierowany z Twojej strony dokona zakupu produktu na witrynie reklamodawcy – otrzymasz określoną prowizję (procent od wartości produktu)

CPA (Cost Per Action) – „koszt za akcję” – otrzymujesz wynagrodzenie, gdy użytkownik przekierowany z Twojej witryny wykonana określoną akcję: np. wypełni ankietę, doda komentarz czy ściągnie plik.

Im bardziej rozbudowany jest program partnerski, z którym mamy do czynienia, tym większe prawdopodobieństwo, że zetkniemy się z różnymi modelami rozliczeniowymi. Największą rozpiętość tego typu metod oferują zwyczajowo sieci partnerskie.